A kávézás jótékony hatásai

Blogunkban egy olyan sorozatot indítunk, melyben megpróbáljuk bemutatni a kávézás szervezetünkre, közérzetünkre és lelki állapotunkra gyakorolt legáltalánosabb és egyben legjótékonyabb hatásait.

Sokan gondolják, hogy a kávéra könnyű rászokni. Nekik jó hír, hogy kutatások kimutatták, hogy a hosszabb ideig tartó rendszeres kávéfogyasztás sem okoz függőséget. A reggeli ébredés megszépítője egy csésze finom gőzölgő kávé, hiszen beindítja az ember agyát, stimulálja a központi idegrendszert, fokozza a szív és veseműködést, következésképpen aktívabbak és éberebbek leszünk mind a szellemi, mind a fizikai munkában.
Kifejezett pozitív hatásait akkor észlelhetjünk, amikor olyan tevékenységet végzünk, amelyhez gyors reflex reakciók szükségesek.
A kávé koffeint tartalmaz, ami egy alkaloida, mely a kávé, a tea, a  kakaó és a kóla leveleiben található. Egy csésze kávé körülbelül 5 cg -ot. tartalmaz, ami éppen elegendő ahhoz, hogy egy-két órán keresztül megszüntesse az álmosság, az unalomom és a fáradtság érzetét. Ezen felül erősíti a memóriát, elősegíti a tanulást, az intuíciót és a koncentrációt, csökkenti a fejfájást és a migrént.

(Folytatjuk)